EnligtAugust

Om ditten och datten.

Härliga tisdag...NOT!

Kategori: Allmänt

Tisdag är nog min tyckaomminstdag, om man nu får säga det? Vem vet det kanske är den käraste veckodagen för någon, vill ju inte trampa någon på tårna.
Nu har jag varit uppe en timme och har hunnit få både kaffe och frukost i magen, det är inte illa det. För att vara jag alltså.

Ibland så önskar jag att jag läste något annat... något program som innebar att man pluggar in saker och sedan sätter det på prov... Jag läser för tillfället tre kurser: Proficiency(språkfärdighet), History/Literature History och Literature... Vilket innebär en hel del analyserande och annat smått och gott. Jag undrar varför jag klagar, jag har läst litteraturvetenskap, litteraturdidaktik och literaturhistoria i nästan två år sammanlagt... Eller något... Ändå så när vi ska välja inriktning för Svenska D i höst så säger jag: Nej, men en litteraturdidaktisk inriktning vore väl trevligt! Jag är knäpp! Vi ska ändå så läsa litteraturvetenskap C i höst... Men nej då! Jenny ska alltid överdriva! Det andra alternativet var språkdidaktik (grammatik)... Fast man ska aldrig säga aldrig, har inte kryssat i valet än... Jag tror jag har en "hemlig" livsdröm om att bli författare och jag älskar ju faktiskt böcker. SÅ nu har jag övertygat mig själv en dag till... Nej, nu ska jag fortsätta att läsa sömnpillret The picture of Dorian Gray av Oscar Wilde... Är väl bra men har inte tid att uppskatta den när jag har en deadline....

Mycket tjat och tjöt blir det! Jag återkommer senare, så får vi se om jag vaknat till i skallen då.

///

Kommentarer

  • marie säger:

    Nej jag fick inget heller.. :/ Trök för oss!! kramar

    2011-03-22 | 07:31:11
    Bloggadress: http://smakottar.blogg.se/
  • Kristin - Lilla vicke Vide och hans knäppa morsa säger:

    Självklart är dinhumor på topp!

    Förresten träffade jag ju dina fina päron på provningen. Trevligt :)

    Plugga lugnt nu gumman!

    2011-03-22 | 09:25:45
    Bloggadress: http://kristinsandgren.blogg.se/
  • Louise säger:

    Du klarar plugget galant Jenny! :) Du är så duktig! Kolla på filmen, Ben Barnes är inte heeelt fel att titta på ;)

    2011-03-22 | 14:40:57
    Bloggadress: http://moonlightdrive.blogg.se/

Kommentera inlägget här: