EnligtAugust

Om ditten och datten.

Regnet bara öser ner!

Kategori: Allmänt

Vad söta och underbara ni är! Kul att ni tycker om mina ihopknåpade saker:)

Idag är det planerat att jag och Hilma ska gå på Tivoli. Fredrik kollade upp vädret och looovade att det inte skulle regna... Pyttsan!

Angående tunikan som jag stickade så var det stört omöjligt att få en bra bild på den, det är en liten lurig mörklila färg som absolut inte vill vara med på kort. Så här är orginalmönstrets bild:

Fast min är som sagt mörklila och går nästan till knäna eftersom jag har så korta ben. Tog nästan ett halvår att få klar. Första delen gick som på en dans, tog ungefär en vecka. Men resten... var sååå tråkig att sticka. Framförallt eftersom den var så lång. Nästa gång får det bli en kortare tröja, helst med olika färger. Har beställt två stick-och virk böcker till min samling, hoppas de kommer snart.
Igår blev jag klar med ytterligare ett projekt som jag dragit ut på, visar det sen.

Ha det så mysigt inomhus så länge!

Kommentarer

  • Kristin - Lilla vicke Vide och hans knäppa morsa säger:

    Vad duktig du är. Det år nog bli regnkläder till tiolit ;)

    puss!

    2011-06-10 | 12:34:35
    Bloggadress: http://kristinsandgren.blogg.se/
  • marie säger:

    Ååå jenny, vi har inte setts på eeeeevigheter sen :/ Kul med sommarlov!! :D Jag ska jobba hela sommaren :/



    Ja, Joline har blivit så stor, jag hinner inte med!! Kramar

    2011-06-10 | 21:06:18
    Bloggadress: http://smakottar.blogspot.com
  • Kristin - Lilla vicke Vide och hans knäppa morsa säger:

    hahaha! det är Håkan som ligger där under ;) höhö

    2011-06-10 | 23:16:51
    Bloggadress: http://kristinsandgren.blogg.se/
  • Das svåger säger:

    Men vi vill ju inte se någon tröja!

    Bilder på älgen tack!

    Kom på nu i skrivandet att det kanske var en present.... Då kan du bortse från detta inlägg :-)

    Nu ligger denna blogg i bloggmappen på jobbet, så du har härmed ytterligare en läsare som går in på den varje vardag som jag är på jobbet. HURRA!

    2011-06-12 | 09:34:35
    Bloggadress: http://www.infonoll.se

Kommentera inlägget här: